Stock, NS on the EC

I helgen hittade jag några fina nedsågade träd precis brevid min väg till jobbet, och tänkte att de måste cyklas innan de forslas bort. Jag fick med mig Andrea som fotosällskap och gav mig ut på lunchen i måndags.

Träd är knepiga att cykla på, dels halkar man lätt av, dels rullar de gärna omkring lite. Riktigt bra balansträning i alla fall, och ett kul sätt att spendera lunchen på.

Vingla på tjockstock Vingla på tjockstock

Hopp över till smalstock Hopp över till smalstock

Vi byggde en gungstock Vi byggde en gungstock

Klurigt värre Klurigt värre

Balansera smalstock Balansera smalstock

Det gick hela vägen! Det gick hela vägen!

Har man problem med spångest är det här ypperlig träning, klarar man av att balansera på en stock är en planka helt plötsligt ganska enkelt.

Sidehop ner från konstig bänk, byggd av stock Sidehop ner från konstig bänk, byggd av stock

Det roliga med att träna balansen är att det inte behöver ta speciellt lång tid innan man gör stora framsteg. Varje pass blir naturligt kort, eftersom man blir ganska trött av att hålla totalt fokus. En lunch räcker länge, man hinner även äta lite om man är snabb. Har man riktig tur får man någon som plåtar en också, tack Andrea för att du orkade med trots tusen omtagningar!