Det här är inte en prylblogg, men...

...jag hämtade ut ett par splajsans Burners igår på posten. Givetvis betalade jag moms, och en oklar speditionsavgift till posten på 100kr, trots att de var beställda med Usps till min hemadress. Man är ju inte i en position att ifrågasätta priser när dessa läckerbitar ligger en visakortslängd ifrån ens smutsiga labbar, men såhär i efterhand undrar jag lite vad jag fick för den hundringen.

Splitboarden är just nu i Riksgränsen, där den förhoppningsvis blir upplockad och nertransporterad hit av något bra skidgäng. Jag räknar kallt med att detta blir min sista helg på slöskor. Apropå slöskor knaprar jag nu Ipren för att bli av med den efterhängsna infektionen i stortåsenan, men när väl splitten kommer tror jag att alla såna problem försvinner av sig själv. Dessutom blir det alltid pudersnö, klarblå himmel och antaglien fred på jorden också. Minst.

I veckan fick (köpte) jag dessutom en varm sovsäck och liggunderlag, så förutom kök och tält är jag kittad för vintercamping/slagga i bilen, det kommer helt klart utöka möjligheterna till bra turande även en bit från skidorterna. Eller så kan man sova uppe på fjället, t.ex Klöverfjället:

Bra tältplats därnere vid stugan