Cykelsäsongen är igång

Nu är det officiellt, det är äntligen vår. Ett par rundor på racern har hunnits med, och till och med lite skogscykling med Happy + ANNAT ute i Kont. Utbudet på stig är fortfarande ytterst begränsat, men om vädret är som idag kommer det töa fram fort. Möjligheter till bra brädåkning finns fortfarande i fjällen, och rullar man ner till Höga Kusten borde det vara snöfritt. Alla dörrar är öppna med andra ord, bara inte just i Umeå (som vanligt).

Tyvärr sitter jag nu med en sjukt oförtjänt förkylning, frustrerade men bättre att den kommer nu än om ett par veckor, hoppas och räknar med att jag blir frisk till helgen. Frågan är om man ska köra bräda eller cykla då, vilka underbara bekymmer! Så länge tröstar jag mig med en bild från arbetarnas stora helgdag, som jag firade med att gräva snöprofiler på ett fjäll precis där kartan slutar.

Den som gräver en grop vet hur snön ser ut Den som gräver en grop vet hur snön ser ut. Tack Andrea för att du knäppte bilden