Coachning, eller ge andra dåliga råd för att man är för klen för att cykla själv

Det var vad jag ägnade mig åt ikväll. Väldigt kul och utvecklande, man tvingas tänka igenom vad man faktiskt gör. Det hjälper ju att jag är analytiskt lagd och redan har funderat ganska mycket över åkstil osv. Några små tramptag tog jag också, men ytterst stillsamt pga förkylningen. Soviehems"berget" som det tydligen kallas är en liten skogsdunge som lämpar sig ypperligt för dylika aktiviteter. Kompakt, stenig och faktiskt med lite lutning, även om det såklart inte ryms några ordentliga nerförsbackar. Dessutom nära hem, bra när man är sjuk och klen.

David dök upp och lånade mitt storaberg/TP-vapen, inte helt optimalt när det skiljer 10 kg och 20+cm mellan oss, men han verkade ha kul ändå. Riktig naturbegåvning på cykeln också, kan bli väldigt bra det här

Lång karl och liten hoj i luften Lång karl och liten hoj i luften

Några branta sektioner finns dock, till exempel denna stenhäll som genererade en hel del velande högst upp

Köra eller inte, det är frågan Köra eller inte, det är frågan

Jag och Andrea jobbade huvudsakligen med positionen på cykeln, speciellt när det blir utför och/eller stökigt, och jag tycker vi gjorde helt grymma framsteg! När jag säger "vi" menar jag såklart Andrea, jag stod ju bara på sidan av och hetsade lite.

Blick och fokus, viktigt när det blir lite stökigt Blick och fokus, viktigt när det blir lite stökigt

Tack alla för en trevlig kväll, alltid kul att hänga i skogen även när man inte får cykla